On beş yaşlarındayken ailesini kaybedince Topkapı Sarayı’na eğitim alması için gönderilen bir ressama ait olan bu günlükler bizi 18.yüzyıla, III. Selim’le başlayıp II. Mahmud’la devam eden döneme götürür. Yenilikler dönemine. Bu dönemde sarayda resim çizebilmek için erkek kılığına giren ressam yakalandığında, padişah resimlerini çok beğendiği için affedilmiş ve bir ustanın yayına verilmiştir.
Yüzyıllar sonra ressamın hikâyesiyle yolları kesişen Mehlika, geçmişim gizemini ve ressamın kimliğini ortaya çıkartabilecek mi? Topkapı Sarayı’ndaki karakteristik kuş figürlerinin ve eşi benzeri olmayan yatık gemi motifindeki ton farklılıkların ressamla nasıl bir ilgisi var? Peki, Ayasofya’da Bir Gece’den tanıdığımız TEKT’ten (Tarihi Eser Koruma Timi: Devlete bağlı gizli bir birim) Mihrimah ve Kerem neden Mehlika’nın peşinde?